Grizzly Bear

Grizzly Bear, «Sorry For the Delay [the early recordings]», Audraglint, 2006
Edward Droste un profesor de música de escuela de la ciudad de Boston lidera este cuarteto que tiene su base en Brooklyn. Este es el segundo álbum del grupo después de su anterior «Horn Of Plenty» [Kanine Records, 2004].
Droste concibió este mini-LP en un período de 15 meses en su departamento de Greenpoint, Brooklyn. Incorporó a Christopher Bear y más tarde para una gira por Estados Unidos a Chris Taylor y Daniel Rossen.
La instrumentación de este cuarteto lo componen cuatro voces, guitarra eléctrica y acústica y sonidos encontrados que son procesados. El resultado es una combinación de sonidos acústicos y eléctricos que son intervenidos con espesos paisajes sonoros que se me vienen a la cabeza Brian Eno con su pop atmosférico, el sonido inglés de Catherine Wheel, Ride con sus filosas guitarras, los toques psicodélicos de los coetáneos de tiempo y espacio Animal Collective.
Especialmente interesante es el cover que hacen de «Owner of a lonely heart» de Yes, una versión arrastrada, lenta pero definitivamente menos comercial.
Estamos frente a un disco de pop elegante que evoca ambientes placenteros.
Sitios de interés:
www.audraglint.com
www.grizzly-bear.net
www.myspace.com/grizzlybear
Texto Guillermo Escudero
Mayo 2006
Grizzly Bear, ‘Sorry For the Delay [the early recordings]’, Audraglint, 2006
Edward Droste, the son of a Bostonian elementary school teacher, is the mastermind behind Grizzly Bear, a Brooklyn-based neo-folk quartet. ‘Sorry for the Delay’, a collection of unreleased demo tracks and early songs that antedate the arrival of bandmembers Christopher Bear [his main collaborator], Chris Taylor and Daniel Rossen, follows on the heels of ‘Horn of Plenty’, the band’s debut album issued by Kanine Records in 2004.
Droste conceived and put together this mini album during a stretch of 15 months in his Greenpoint, Brooklyn apartment. The music, the result of an amalgamation of acoustic and electric instruments, layered vocals and processed found sounds, is a hazy, fuzzy concoction of wistful melodies that wind around brumous soundscapes and noisy irruptions that brings to mind Brian Eno’s atmospheric pop, shoegazers Catherine Wheel and Ride’s rich textures and ringing guitars, and the psychedelic undercurrents of contemporaries Animal Collective.
Of particular note is a slow-footed, reptilian reworking of Yes’ ‘Owner of a Lonely Heart’, a by far less commercial affair than the original.
This is moving, pensive psychedelia that will evoke a sense of yearning and loss in the listener.
Links of interest:
www.audraglint.com
www.grizzly-bear.net
www.myspace.com/grizzlybear
Text Francisca Monsalve & Guillermo Escudero
Translation Francisca Monsalve
May 2006