Hiroki Sasajima & Takahisa Hirao

Hiroki Sasajima & Takahisa Hirao | «Hidden Bird’s Nest», 3Leaves, 2011
Este es un nuevo disco en sello húngaro 3Leaves que es dirigido por Ákos Garai que se dedica a difundir los sonidos experimentales y los registros de campo.
Dos artistas sonoros japoneses Hiroki Sasajima y Takahisa Hirao trabajaron en la zona montañosa de Togakushi, un bosque primitivo donde habita vida salvaje. Togakushi significa “escondiéndolo detrás de una puerta” y está relacionado con una leyenda del Siglo 9.
Las grabaciones se realizaron entre abril de 2010 y mayo de 2011.
Dos temas “Woodland” y “Sympathetic sound” muestran una variedad de pájaros e insectos, corrientes de agua y un cántico mantra acompañado de una sección de tambores y campanillas.
Los sonidos se escuchan muy cercanos y permiten al oyente apreciar una verdadera banda sonora del mundo salvaje en esta área montañosa de Japón.
[www.3leaves-label.com](http://www.3leaves-label.com), [http://takahisahirao.blogspot.com](http://takahisahirao.blogspot.com) y [http://hirokisasajima.blogspot.com](http://hirokisasajima.blogspot.com)
Guillermo Escudero
Noviembre 2011
This is a new release on Hungary’s Ákos Garai 3Leaves label which deals with experimental sounds and field recordings.
Two Japanese sound artists Hiroki Sasajima and Takahisa Hirao work in an area of mountains which is called Togakushi, a forest with a wide range of wildlife. Togakushi means «hiding with a door» and this is related with a legend around the 9th century.
The recordings were made between April 2010 and May 2011.
Two tracks “Woodland” and “Sympathetic sound” showcase a variety of birds and insects, water streams and a mantras chant along with a drum section and bells.
The sounds are very close and allow the listener to appreciate a real soundtrack of such wildlife of that Japanese area.
[www.3leaves-label.com](http://www.3leaves-label.com), [http://takahisahirao.blogspot.com](http://takahisahirao.blogspot.com) and [http://hirokisasajima.blogspot.com](http://hirokisasajima.blogspot.com)
Guillermo Escudero
November 2011