Drouin & Olsen

Drouin & Olsen, “Snowfield”, Infrequency, 2007
Drouin & Olsen, ‘Snowfield’, Infrequency, 2007
Jamie Drouin y Lance Olsen son artistas sonoros y fundadores del sello Infrequency de Canadá desde 2001 que está asociado en EE.UU. con el sello de Seattle Dragons Eye Recordings que dirige Yann Novak.
“Snowfield + Remix” originalmente se grabó en 2003 como una edición limitada en CD-R. Este disco toma su nombre de una instalación sonora que fue creada en 2003. Esta contiene ruidos registrados en un campo de nieve en British Columbia, Canadá y los siete temas del CD-1 fueron expuestos en una vacía y espaciosa galería de arte en el Reino Unido. Estos temas recrean los vastos espacios del campo de nieve, donde incluso el silencio se aprecia como parte del paisaje.
El CD-2 contiene reinterpretaciones del material original que hacen los propios Drouin y Olsen, así como los artistas invitados Tomas Jirku y Yann Novak, quienes producen una densa capa de texturas.
El último tema “The Walk Out” por Jamie Drouin está imbuido de un drone con tonos saturados, muy intenso y que se despliega por un vasto espacio.
www.infrequency.org, http://jamiedrouin.com y www.lanceolsen.ca
Guillermo Escudero
Diciembre 2007
Jamie Drouin and Lance Olsen are sound artists and founder members since 2001 of the Infrequency imprint of Canada that is associated in the U.S.A. with Seattle’s Dragons Eye Recordings that runs Yann Novak.
‘Snowfield + Remix’ originally was recorded in 2003 as a limited edition on CD-R. This disc takes its name from a sound installation created in 2003 and contains a double CD.
The CD#1 contains noises recorded in a snow field in British Columbia, Canada; the seven tracks were showcased in a vast and empty gallery of art in the United Kingdom.
These tracks recreate the vast spaces of the snow field where silence is even appraised like part of the landscape.
The CD#2 contains reworks of the original material of Drouin and Olsen that both also play, as well as by invited artists Tomas Jirku and Yann Novak that produce a dense layer of textures.
The last track ‘The Walk Out’ by Jamie Drouin is washed of drones with saturated tones, very intense that unfold in a vast space.
www.infrequency.org, http://jamiedrouin.com and www.lanceolsen.ca
Guillermo Escudero
December 2007